مشاوره ی شغلی و کسب و کار


تاریخ نگارش: ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 4811

 

-چطور در کمترین زمان کسب و کارم را آغاز نمایم؟

-چگونه با حداقل هزینه شرکتم را راه اندازی نمایم؟

-چگونه ایده ای را که در ذهن دارم پیاده‌سازی نمایم؟

-چه راه‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری وجود دارد؟

-چگونه برنامه بازاریابی و تبلیغاتی کسب و کار خود را بهبود بخشم؟

-چگونه درآمد بیشتری کسب نمایم؟

-چگونه یک کارآفرین موفق شوم؟

-چطور از برنامه نویسی کسب درآمد کنم؟

-آینده بازار به کدام سمت می رود؟

-به چند نفر نیرو برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارم؟

-چگونه برنامه تجاری کسب و کارم را بنویسم؟

و هزاران سوال دیگر که اگر در همین لحظه در ذهن شما نباشد به زودی برایتان پیش خواهند آمد. کسب اطلاعات کافی و مشاوره سبب روشن شدن مسیر کسب و کار و آموزش می شود و از خطاهای احتمالی، هزینه گزاف و طولانی شدن زمان کسب دانش کاسته می شود.
در گذشته یافتن شغلی ثابت با حقوقی مشخص بسیار مورد علاقه و توجه بوده و اگر آن شغل جز شغل‌های آسان و به اصطلاح پشت میز‌نشینی بود محبوبیت آن دو چندان می شد.
اما با گذشت زمان و تغییراتی که در اقتصاد کشور و نگرش احاد مردم نسبت به کار رخ داد و همچنین استفاده روز افزون از اینترنت و همگانی شدن آن ، باعث شد که در اکثر حوزه‌ها علی الخصوص دنیای مجازی کسب و کارهای جدیدی خلق شود و شغل های جدیدی پدید آید.
کارآفرینی در حوزه وب به دلیل بازده مالی مناسب و سرمایه اندک در مرحله راه اندازی طرح، از محبوبیت خاصی برخوردار است. با وجود اینکه مشکلات زیادی در حوزه‌ی کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای نوپا وجود دارد ، و اغلب شاهد شکست خوردن طرح‌های تجاری هستیم اما کسب و کارهای موفق بسیاری نیز وجود دارند که با سخت کوشی و دور‌اندیشی، اعضای آن مجموعه توانسته اند مسیر رشد را طی کرده و به موفقیت های بسیاری دست یابند و این امید را در دل جوانان و دیگر کارآفرینان ایجاد کنند که می توان به موفقیت دست یافت و دنیای مجازی بستری مناسب برای سرمایه گذاری بوده و از پتانسیل بالایی برخوردار است.
اما با وجود تمامی موارد ذکر شده ریسک راه اندازی یک شغل را نمی توان نادیده گرفت ، همین موضوع باعث شده است افراد زیادی مانند گذشته به زندگی کارمندی و حقوق ثابت ماهانه دل خوش کنند و دست از تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار پویا بردارند. اما آیا این تصمیم درستی است؟
تمایل به مصرف گرایی در جامعه از یک سو و افزایش تورم از سوی دیگر باعث شده تا آنچه که در گذشته به عنوان مسیری مطمئن برای زندگی آرام بود اکنون به راه حلی نه چندان مناسب برای گذران زندگی تبدیل شود و درآمد حاصل از کارمندی در اکثر شرکت ها بیشتر از آب باریکه ای برای گذشتن از یک ماه به ماه دیگر نباشد
.
با فرض اینکه شما توان علمی و تجربی لازم را داشته باشید ، شرکت هایی که توان پرداخت مبالغ بالا و مناسب با شرایط شما را داشته باشند و کارفرماهایی که حاضر به پرداخت این مبالغ باشند بسیار کم هستند. حال چه باید کرد؟
باید کمی ریسک پذیر باشیم ، باید متفاوت از آنچه که در گذشته عمل می کردیم حرکت کنیم و تصمیمات بهتری را بگیریم ، یعنی در مسیر سخت اما لذت بخش کارآفرینی قدم بگذاریم. تجربه کسب کنیم و با خود عهد کنیم تا رسیدن به موفقیت از حرکت خود دست بر نداریم. حرکت به سمت موفقیت باید هدف اصلی زندگی باشد، در صورتی که با ارائه خدماتی مناسب بتوانیم تغییر مثبتی در زندگی دیگران ایجاد نموده، علاوه بر کسب ثروت صاحب یک مجموعه موفق می شویم، که سال های طولانی برقرار خواهد ماند و نسل های بسیاری از آن منتفع می شوند
داشتن یک برند مطرح و یک کسب و کار موفق خواسته بسیاری از ما است، اما تا کنون چه کارهایی را برای رسیدن به آن انجام داده ایم ؟ آیا از تمامی توان خود استفاده کرده ایم؟
از صاحبان مشاغلی که به موفقیت نرسیده اند و یا از افرادی که ادعا می کنند کارآفرینی را تجربه کرده و نتیجه مناسب را نیافتند دلیل شکستشان را بپرسید؟ اغلب جواب هایی مانند شانس با ما یار نبود ، عدم همکاری اعضای تیم باعث شکست ما شد ، سرمایه کافی در دست نبود ، افزایش ناگهانی قیمت ارز باعث شکست ما شد و ... روبرو می شویم. این جواب ها گرچه که بی تاثیر نبوده و دلایل شکست خیلی از کارها می باشد اما دو دلیل اصلی برای شکست این مشاغل، عدم کسب دانش و تجربه کافی و دیگری عدم سخت کوشی در راه رسیدن به هدف می باشند
.
گاهی در راه اندازی یک کسب و کار میزان سرمایه‌ی اولیه‌ امکان اختصاص زمان کافی برای کسب تجربه را محدود می‌کند در چنین مواقعی لزوم دریافت مشاوره های لازم در شروع کار ضروری می نماید. بنابراین بهتر است در ابتدای شروع یک کسب و کار از متخصصین و مشاوران در زمینه ی کسب و کار مشاوره و راهنمای بگیریم تا بعدها متحمل ضررهای ناشی از ندانستن نشویم .

 صفحه اصلی دهوند

 مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha