شناخت بازار

تاریخ نگارش: ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 788

 

شناخت بازار اهميت بسيار زيادی در فروش هر چه بيشتر محصولات و خدمات دارد و شاید بتوان گفت، مهمترين قسمت‌ بازاريابی محصولات و خدمات مختلف می‌باشد.

 

عدم شناخت صحيح از بازارهای هدف ضربه‌های جبران ناپذيری در عرضه محصولات يا خدمات را به شركت تحميل می‌كند.

 

برای شناخت بهتر بازار توجه به موارد زیر ضروری است:

 

۱ - عرضه مناسب محصولات يا خدمات

۲ - قيمت گذاری صحيح محصولات يا خدمات

۳ - تبليغات صحيح و موثر

۴ - به روز بودن محصولات و خدمات

۵ - حفظ ارزش مشتريان

۶ - دسترس بودن محصولات و خدمات

۷ - طرح استراتژی بازاریابی

۸ - درک صحیح فرآیند بازاریابی

۹ - شناخت روند بازار

۱۰ - شناخت فرصت ها و تهدیدات

۱۱ - مقایسه بازارها

۱۲ - انتخاب بازار هدف

۱۳ - كنترل عملكرد بازار

۱۴ - شناخت فرصت های بازاريابی

۱۵ - شناسایی كانالهای جديد برای فروش بيشتر

۱۶ - شناخت بخش‌های مختلف بازار و رقبا

 

شباهت زیادی میان استراتژی بازاریابی و استراتژی نظامی وجود دارد و هدف هر دوی آن‌ها پیروزی است.

عملیات‌ بازاریابی موفق بر اساس تحقیقات و شناخت خوب از بازار تعریف می‌شود و اینکه از فعالیت‌ رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید.
بنابراین برای موفق شدن در بازاریابی از شناخت دقیقی از بازار نیاز است .

 

 

 



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha