روشهای کم هزینه برای بازاریابی ( قسمت دوم )


تاریخ نگارش: ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1558

 

خبرنامه

آیا می‌دانید هزینه‌ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟

شما با استفاده از خبرنامه می‌توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید.

اگر هزینه‌ی خبرنامه‌ ی چاپی برای شما زیاد است، می‌توانید با استفاده از پست الکترونیک این کار را با هزینه ‌ی بسیار پایینی انجام دهید.

در خبرنامه می‌توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه‌ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.

 بازاریابی مشترک

اگر فکر می ‌کنید به تنهایی قـادر بـه تحمل هزینه‌ ی بـازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصـولات شـما مکمل یکدیگرند.

با ارائه‌ی طرح بازاریابی مشترک می‌توانید در هزینه ‌های بازاریابی صرفه ‌جویی کنید.

علاوه بر این، با این روش خدمات بهتری را هم به مشتریان خود ارائه می‌کنید.

 بروشورها و آگهی‌های خود را در تمام نامه ‌های ارسالی شرکت قرار دهید.

این کار هزینه‌ ی زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه‌ی کار قطعاً متعجب خواهید شد وقتی که ببینید پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می‌رسد و سفارش خرید به شما می‌دهند.

اگر فکر می ‌کنید به تنهایی قادر به تحمل هزینه‌ی بازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگرند.

پیام “تبریک تولد” بفرستید

برای مشتریان ‌تان کارت تبریک بفرستید ( تاریخ‌ها را می‌توانید از نظرسنجی ها و سایر موارد به دست آورید )

یک کوپن یا پیشنهاد ویژه به آن کارت تبریک ضمیمه کنید یا به آنها درباره‌ ی محصول‌ تان چیزی بگویید که آن را به عنوان نوعی هدیه‌ برای خودشان بدهند.

 “از شما متشکرم” – کلمات جادویی

با دادن یک پیشنهاد خاص از مشتریان ‌تان تشکر کنید.

با یک کارت تقدیر شخصی، تماس تلفنی، تخفیف، گل، شام یا حتی یک کمیسیون از کسی که کسب و کار شما را انتخاب می‌کند تشکر کنید.

با یک نامه و افزایش سفارش ها از تامین ‌کنندگان‌ قابل اعتماد تان تشکر کنید،

آدم‌ها مهربانی شما را به خاطر خواهند سپرد

- هرگز فرض نکنید

هرگز هیچ یک از موارد زیر را فرض نکنید:

مشتری استطاعت‌ آن را ندارد.

مشتری آن را نخواهد خرید.

مشتری از این محصول چیزی نمی‌فهمد.

 مشتری یک عدد بیشتر نخواهد خرید.

 مشتری قیمت رقبای ‌تان را برآورد نخواهد کرد.

 مشتری شما را دوست نخواهد داشت.

از طرف دیگر، همچنین فرض نکنید که عکس موارد بالا درست است.

همچنین به محصول یا خدمات‌ تان و همینطور به نیازی که برآورده می‌کنند اطمینان داشته باشید.

 به کسب و کارتان شخصیت ببخشید.

 در آیتم‌های تبلیغاتی‌ از عکس خودتان و کارکنان ‌تان استفاده کنید.

ذکر نقل قولی از شخصی که تصویر آن موجود است، حس دوستانه ‌ای را انتقال می‌ دهد و نسبت به شرکت ‌تان اعتماد ایجاد می‌کند.

با استفاده از این راهکارها می توانید با هزینه های کم بازاریابی فراوانی برای محصول خود کنید و فروش خود را افزایش ببخشید.

کم هزینه ترین راه های بازاریابی

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha


سپیده:

با تچکر از برنامه خوبتون