روشهای کم هزینه برای بازاریابی ( قسمت 1 )


تاریخ نگارش: ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1573

 

در این نوشتار سعی شده است روش های کم‌هزینه ‌ای برای بازاریابی موفق معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌ خود نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند، بنابراین استفاده از روش‌های کم‌هزینه که در ادامه خواهد آمد، برای آنها ضروری است.

بهترین آگهی‌های ‌تان را به صورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان در بازار هدف ارسال کنید.

مشتریان کارت‌هایی را می‌خوانند که کوتاه و خلاصـه باشد.

یک آگهی کوچک روی یک کارت پستال می‌تواند بازدید کنندگان زیـادی را به وب‌ سـایت شما بیاورد و این خـود می‌تـواند باعث افـزایش فـروش شـود.

هزینه‌ی این کار معمولاً زیاد نیست.

 یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه‌ی کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش‌های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته می‌شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شـد.

بـازاریابی می‌تواند مفرح باشد اگر از مزیت‌های اسـتفاده از روش‌های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنیـد.

در انتخاب روش‌های بازاریابی خـود دقت کنیـد ؛ همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد.

سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روش‌های متنوع استفاده کنید و همیشه نظـر مشـتریان خـود را در مورد روش‌هایی که به کار برده‌اید جویا شوید.

این نظریات می‌توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کنند.

 به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب کمک کنید.

اگر می‌خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می‌توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می‌کنید برای مشتری شما مفید است.

این کار می‌تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد.

اگر نگران فروش محصول خود هستید، می‌توانید قبل از این کار با تولید کننده‌ی آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید.

مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.

جواب تلفن‌های خود را متفاوت بدهید.

 

سعی کنید سفارش‌های خاصی را در هر مکالمه‌ی تلفنی، به مشتری ارائه کنید.

به عنوان مثال می‌توانید بگویید روز بخیر؛ من … هستم. از من درباره‌ی خدمـات جدید سؤال کنید.

با این پیام، تلفن‌کننده با دریافت پیام، علاقه‌مند می‌شود یا ناگزیر است که از شما در مورد این خدمات سؤال کند.

بیشتر شرکت‌ها پیام‌هایی از پیش ضبط شده دارنـد کـه وقتی مشتری پشت خط می‌مانـد آن را بـرای مشـتری پخش می‌کنند.

شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.

برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان جذاب باشد.

اگر مشتری شما از راه دور تماس می‌گیرد، با ارائه آگهی‌های طولانی، وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.

استفاده از دست‌ نوشته

سعی کنید در تمام نامه‌هایی که برای مشتری خود می‌ فرستید، از دست ‌نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب‌ های خاص استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دست نوشته ‌ی روی نامه در اولین بار که نامه دیده می‌شود خوانده می‌شوند.

به خاطر داشته باشید این نوشته‌ها در صـورتی بـه طور کـامل خوانـده می‌شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری ‌که بیننده بتواند آن را در کمتر از ده ثانیه بخواند.

یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود بفرستید که تازه از شما خرید کرده است.

اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی از شما خریده است، می‌توانید نامه‌ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خـرید بعـدی به طـور مثال از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار است.

برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.

ادامه ی مطلب را در مقاله ی بعدی دنبال کنید...

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha