رئیس یا رهبر
از مهارت هایی که سطوح مختلف یک سازمان باید از آن برخوردار باشند مهارت انسانی(به معنای کارکردن "با" و "به وسیله" دیگران)ازجایگاه تعیین کننده ای برخوردار است .
این مهارت در لایه های میانی سازمان اهمیت بیشتری می یابد. زیرا مدیران این بخش از سازمان حلقه ی میانی هستند که باید انتقال دهنده استراتژی اتخاذ شده سطوح عالی سازمان به سطوح اجرایی تر باشند.
کار را پیش بردن به وسیله دیگران برای تحقق اهداف مستلزم آنست که بتوان آن ها را به خوبی شناخت و رفتارهایشان را درک کرد و آنها را برای انجام وظایفی که به عهده دارند به شیوه موثر آموزش داد و توانمند کرد.
چنین فرایندی مسلتزم شناسایی کارکنان مناسب از طریق نظام های جذی کارآمد ، و ارتقای بهره وری آنها با بکارگیری شیوه مناسب پاداش دهی و ایجاد انگیزه است ،در غیر این صورت به "کارت مندانی" مبدل می شوند که صرفا زمان خود را بدون دغدغه دستیابی به نتایج ، به سازمان فروخته اند.
مقالاتی سلسله وار بر گرفته از کتاب های مدیریت کارکنان ،به زودی به صورت روزانه و هفتگی در وبلاگ دهوند منتشر خواهد شد.
مطالب مرتبط:
» دفتر کار خوشایند» لزوم اجرای آموزش حسابداری
» تایپ چیست؟
» کارکنان عامل کارآمدی و ناکارآمدی سازمان هستند
» طریقه ارائه خدمات به مشتری
» مدیریت یک مصاحبه ی استخدامی
اشتراکگذاری