روش های جذب مشتری


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1235

 

بشنوید تا تاثیر بگذارید.

 اگر کمی در اینترنت جستجو کنید از نتایج گوگل متوجه خواهید شد که خیلی ها اصرار دارند که هر طور که شده و با هر روش غلط و ناصحیحی بتوانند بر دیگران علی الخصوص مشتری شا ن تاثیر مطلوب بگذراند تا مشتری از آنها خرید بکند.
در این مقاله من سعی کردم یکی از ارکان اصلی که هر فروشنده حرفه ای باید بلد باشد تا بتواند در مشتری خود تاثیر بگذارد را با شما در میان بگذارم.

 دلیل ایجاد احساس خوب در مشتری

یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید شما بیاموزید گوش دادن موثر است . برخی ها فکر میکنند که شنونده بودن همان گوش دادن معمولی به حرف مشتری است ولی باید بدانید که اینطور نیست.

وقتی شما بتوانید شنونده خوب بودن را تمرین و اجرا کنید مشتری از اینکه به حرف های او با دقت گوش میدهید احساس خوبی کسب خواهد کرد و چون به شما احساس خوبی دارد احتمال خرید از شما افزایش خواهد یافت در واقع شما با این کار به مشتری تان احترام گذاشته اید و او هم راغب میشود تا با شما محترمانه رفتا رنماید و در ادامه احتمالا از شما خرید کن.د

 

اگر خواهان احترام هستید ، اول خودتان به دیگران احترام بگذارید.

 

شنونده خوب چه کسی است ؟

در پی تحقیقاتی که در یکی از موسسات آموزشی در آمریکا صورت گرفت از افراد که مشتری موسسه بودند سوال کردند که آیا شما شنونده خوبی هستید ؟ طبق معمول ، بیشتر آنها با تاکید بر مهارت های دیگرشان گفتند که بله ما احساس میکنیم که شنونده خوبی هستیم  .

بنابراین برای اینکه ثابت شود که آیا اینها مهارت گوش دادن را بلد هستند یا نه هنگام گفتگو از آنها فیلمبرداری صورت گرفت و هنگام بازبینی فیلم مشخص شد که هیچکدام از آنها مهارت اصولی شنونده بودن را بلد نیستند . اکثر افراد هم به اینصورت عمل میکنند ، تصور میکنند که مهارت دارند در حالی که ندارند ! اگر شک دارید میتوانید از نتایجی که در امر فروش میگیرید این موضوع را چک کنید.

به مشتری توجه کنید تا او نیز با خرید کردن به توجه شما پاسخ دهد .

 فروشنده شنونده چه ویژگی هایی دارد ؟

اینچنین افراد همیشه تبسم بر لب دارند و مشتاقانه همانند یک مادر به فرزندش نگاه میکنند . وقتی مشتری با شما صحبت میکند به چشمان او خیره شوید و با نگاهی گیرا چشمان خود را بعد از چند دقیقه صحبت به اطراف صورت او بچرخانید زیرا احتمال دارد که پیام بدی را به ناخوداگاه مشتری بفرستید 

سعی کنید با تکان دادن سرتان صحبت های مشتری را تایید کنید به این صورت که با این کار میفهمانید که حرف های او را به دقت گوش میکنید .  اگر مشتری هنگام صحبت مکث کرد به چند ثانیه صبر کنید زیرا احتمال دارد که دوباره شروع به صحبت کند و در آخر برای اینکه به مشتریتان بفهمانید که حرف های او را متوجه شده اید چیزهایی را که شنیده اید را به صورت جمع بندی تکرار کنید تا ثابت شود که شما مشتاقانه به صحبت هایش گوش داده اید .  

- اگر با مشتری شروع به صحبت کردید با چشمان خود به چشمان او نگاه کنید و به هیچ وجه چشمهایتان را از او برنگردانید . حتی اگر کسی صدایتان کرد نیز سعی کنید صحبت مشتری را قطع نکنید .

- اگر مشتریتان خانم بود حواستان باشد زیرا در فرهنگ ما ممکن است خیره شده به چشمان خانم ها بد تلقی شود . بر روی صورتتان لبخند داشته باشید و با تکان دادن سر به مشتری نشان بدهید که به حرف هایش گوش میدهید . حرف مشتری را قطع نکنید و بگذارید تا صحبت هایش تمام شود و در آخر صحبت حرف هایی را که شنیده اید را به صورت خلاصه وار جمع بندی کنید تا مشتریتان بفهمد که شما به او توجه داشته اید .

 - برای تمرین شنوندگی میتوانید از خودتان فیلمبرداری کرده و فیلم را بازبینی کنید . کسی که تا بحال این کار را انجام نداده احتمالا در ابتدای کار برایش کمی سخت خواهد بود که به یک باره شنونده خوبی بشود ولی اگر تمرین کنید به شما قول میدهم که بعد از سه هفته هنر شنونده خوب بودن ر ا در عادات خود ایجاد خواهید کرد و میتوانید در عرصه ی کسب و کار خود موفقیت زیادی را کسب کنید .

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند

ویژگیهای یک فروشنده موفق



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha