دفتر کار خوشایند


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
نویسنده: س.فاطمی
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 3845

هر انسانی تمایل دارد احساس خوشایندی نسبت به محیطی که در آن مشغول به کار است داشته باشد و همچین شاد بودن در آن محیط از مهم ترین مسائلی است که با آن سر و کار دارد. با رعایت موارد زیر می توانید محل کار خود را به محیط خوشحال کننده ای تبدیل کنید:

- نگران نباشد

مسائل و مشکلات شخصی خود را در محل کار فراموش کنید ، زمانی که سر کار حضور دارید فقط به هدف کاری خود فکر کنید و روی آن متمرکز شوید تا بتوانید  خلاق و بهره ور باشید.                                                                                                                                    

-  محیط کار خود را دوست داشتنی کنید

در ساعاتی از روز که در محل کار خود حضور دارید سعی کنید آنجا را به مکانی تبدیل کنید که برایتان دوست داشتنی باشد، وسایلی را روی میز کارتان قرار دهید که باعث خوشحالی شما می شود مثل عکس ها و تصاویری که خنده بر لبتان می نشاند ، گلدانی کوچک ، قاب عکس و یا هر چیزی که باعث می شود شما از دیدن آنها روی میز کارتان احساس رضایت داشته باشید.                                                                                     

-  در محل کارتان دوست صمیمی داشته باشید

در محل کارتان سعی کنید با کسانی که با شما علایق مشترکی دارند یا شیوه زندگی شان مثل شماست ارتباط بر قرارکنید و صمیمی شوید تا زمانی که در سرکار حضور دارید احساس راحتی خانه را داشته باشید.                                                                                                              

-  بدن خود را سالم نگه دارید

سعی کنید با تغذیه مناسب سطح انرژی بدنتان را در بهترین حالت حفظ کنید این امر باعث می شود رفتار بهتر ی با خود و همکارانتان در محیط کار داشته باشید.                                                                                                                                                                  

-  مرتب و منظم باشید

سعی کنید محیط کارتان همیشه مرتب و منظم باشد ، هر روز قبل از شروع کار برنامه ای برای خود تعریف کنید و طبق آن برنامه کارهایتان را انجام دهید، با به موقع و درست انجام دادن کارهایتان احساس رضایت و خرسندی نسبت به شغل تان پیدا می کنید. بیش از حد توانتان کار قبول نکنید چون اگر نتوانید آن ها را به موقع انجام دهید باعث می شود احساس نا امیدی و سرخوردگی کنید.                                                                     

-  حرکت کنید

اگر زیاد با کامپیوتر سر و کار دارید و شغل تان طوری است که مدت زمان زیادی را به حالت نشسته هستید حتماً زمانی را به حرکت کردن اختصاص دهید ، سعی کنید با کمی ورزش و انجام حرکات کششی بدن خود را آرام کنید هم چنین چند دقیقه در طول روز به چشمانتان استراحت بدهید آن ها را ببندید و با سرانگشتانتان آن ها را ماساژ دهید.سعی کنید در طول روز نفس های عمیق و بلند بکشید با این کار احساس هوشیاری بیشتری می کنید و بهره وری کارتان بالا می رود.                                                                                                                                             

-  شخصیت و رفتار همکارانتان را بپذیرید

هرکسی تیپ شخصیتی خود را دارد و شما نمیتوانید یک دفعه رفتار و شخصیت آن ها را عوض کنید پس سعی کنید با آن ها کنار بیایید .اگر ناراحتی بینتان پیش آمد سعی کنید با آرامش مشکل خود را حل کنید و اجازه ندهید رفتار ناپسند دیگری حال شما را خراب کند.                                     

در آخر سعی کنید به جنبه های مثبت کار خود بیشتر از جنبه های منفی آن فکر کنید و با تمرکز روی آنها باعث شوید محیط کار برایتان خوشایند باشد تا احساس خستگی یا نا امیدی از شغل خود نداشته باشید.

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha