ویژگی های یک فروشنده ی موفق

فرقی نمیکند که در چه حرفه و شغلی مشغول هستید ، همه ی افراد موفق در هر حیطه ای که باشند دلیل موفقیتشان ، دارا بودن صفات و ویژگی های ست که دیگران دارا نیستند ، در واقع صفات و عادات خوب را در خود پرورش داده اند . شغل فروشندگی نیز صفات خاصی را می طلبد و فردی که در این حوزه فعالیت می کند ، می بایست آن ها را فرا گیرد تا به موفقیت برسد . اگر فروشنده هستید و میخواهید ویژگی های یک فروشنده ی موفق را بدانید ، پیشنهاد میکنم برای رسیدن یه موفقیت در شغلتان تا پایان مقاله را به دقت بخوانید .
شخصیت شناسی
یک فروشنده ی خوب باید در مورد شخصیت شناسی مطالعاتی انجام داده باشد تا بداند خریدار چه ویژگی شخصیتی دارد و چگونه می تواند از راه نفوذ به شخصیت او ، او را مجاب به خرید کند . شخصیت شناسی در حوزه ی فروش بسیار کارآمد است . حتماً در مقالات بعدی شخصیت شناسی را به طور کامل توضیح خواهم داد.
شنونده ی خوب
فروشنده ی موفق شنونده ی خوبی است . متاسفانه اکثر فروشنده ها گمان می کنند که با سخنوری و صحبت کردن زیاد برای مشتری می توانند او را جذب کنند ، در حالی که فروشنده ی باهوش و کاربلد باید به صحبت های مشتری با دقت گوش دهد تا بتواند از حرف های او نیازش را شناسایی کند و در پی برطرف کردن خواسته اش بربیاید .
برقراری ارتباط خوب با مشتری
خوش رویی و روابط عمومی بالا از ویژگی های فروشنده ی حرفه ای است . آن ها می توانند با روی خوش با مشتری ارتباط برقرار کنند البته توجه داشته باشید حریم شخصی مشتری را حفظ می کنند اما ارتباطی گرم و صمیمانه با مشتری دارند تا او احساس راحتی کند و بتواند به راحتی از نیازهای خود صحبت کند.
تحت زور و فشار قرار ندادن مشتری
برخی از فروشندگان عادت دارند که محصول خود را با اجبار به مشتری تحمیل کنند و این شگرد اصلا مناسب و نتیجه بخش نیست ، شاید مشتری محصول را خریداری کند اما مطمئناً با خاطره ی بدی که از خرید در ذهنش باقی می ماند دفعه ی بعد به آن جا مراجعه نخواهد کرد . فروشنده ی خوب باید مشتری را در تصمیم گیری راحت و آزاد بگذارد .
شناخت کامل به ابعاد شغل و محصول
از دیگر ویژگی های یک فروشنده ی موفق این است که در حیطه ی فعالیت خود خبره باشد و تمام آمار و اطلاعات راجع به کسب و کارش را بداند و بشناسد و بتواند خود را با نیازهای روز مشتری وفق دهد و پاسخ سوال های او را بدهد .
احترام به مشتری
در طول صحبت با مشتری خود با احترام و مودب باشید . بسیار مهم است که صحبت های بین شما توام با ادب و احترام باشد تا خودتان را در دل مشتری جا کنید ! مطمئن باشد خریدار هیچ گاه اخلاق خوب و محترمانه ی شما از خاطرش نخواهد رفت و در آینده هم به دلیل رفتار خوب به شما مراجعه خواهد کرد .
صبوری
ممکن است خریدار کلی از وقت فروشنده را بگیرد اما فروشنده باید با صبر و حوصله ی فراوان ، وقت خود را در اختیار ایشان قرار دهد و پاسخگوی نیازهایشان باشد .
فروشنگان موفق می دانند که موفقیت در کارشان در گروی رضایت مشتری ست پس نهایت سعی و تلاش خود را به کار میبرند تا رضایتمندی مشتری را حفظ کنند و روز به روز موفق تر شوند.
مطالب مرتبط:
» تکنیک های حرفه ای فروش» ویژگی های یک کارمند نمونه
» عوامل اصلی قانون کار
» مفهوم بازاریابی
» بهترین مقیاس سرعت تایپ
» آنچه که مدیران منابع انسانی نیاز هست آگاهی داشته باشند
اشتراکگذاری