5مورد از راهکارهای رفع خستگی


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نویسنده: ع.دیداری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 2126

در مقاله قبل توضیح دادیم که چه عواملی می توانند در خستگی شما در طول روز چه در محیط کار چه در منزل موثر باشند.

عواملی که به درمان و یا کاهش حس خستگی و کسالت می توانند کمک کنند:

1-     قند کم و پروتئین زیاد: چنانچه صبحانه مختصری می خورید و یا اصولاً عادت به خوردن غذا در طول روز ندارید ، پس انتظار این راهم نداشته باشید که چند ساعت از روز گذشته خستگی به سراغتان بیاید و این به علت آن است که مقدار قند خونتان که انرژی مغز و بدنتان وابسته به آن است کاهش می یابد و اگر صبحانه های با مقدار قند کم ولی پروتئین زیاد مصرف کنید یقیناً در طول ساعات اولیه روز ، خونتان ذخیره های ثابت و مفید قند خواهد داشت که این شیرینی به تدریج در طی روز مصرف می شود. اضافه وزن نیز عامل دیگری است که موجب خستگی جسم و روان میشود ، داشتن وزن نرمال کمک زیادی می کند تا کمتر دچار خستگی شوید.

2-     ورزش: به مراتب بیش از قند و شیرینی تولید انرژی می کند. ورزشهایی که روی اصول وقاعده اند ، نظیری دویدن، شنا کردن، قدم زدن و دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا از عهده کارهای مشکل تر برآیید. به علاوه ورزش احساس آرامشی به انسان میدهد که به یاری آن می توان در برابر هیجانات زندگی، خونسردی و انعطاف بیشتری از خود نشان داد. ورزشی که قبل از خواب انجام شود یقیناً در داشتن خواب راحت موثر است.

3-     خواب: چنانچه خستگی تان ناشی از کم خوابی است، راه حل بسیار ساده ای وجود دارد. سعی کنید زودتر به رختخواب بروید. برای از بین بردن بی خوابی و دیگر اختلالات خواب به هیچ وجه از قرصهای خواب آور و یا دیگر مسکن ها استفاده نکنید، زیرا این ها باعث تشدید ناراحتی می شوند.

4-     خودشناسی: چنانچه برای کارهایی که در پیش دارید برنامه ریزی می کنید، سعی کنید انجام امور دشوارتر را به زمانی اختصاص دهید که سرحالید. عده زیادی از افراد سحر خیز، هنگام ظهر دیگر تاب و توان چندانی ندارد و خسته اند و بسیاری دیگر عصرها، بیشترین و مفیدترین بازده کاری را دارند. بنابراین خودتان را خسته نکنید، بکوشید تا نردبان ترقی و موفقیت را با گامهای مثبت و آهسته ای طی کنید. اوقاتی را که انرژی بیشتری برای کار کردن دارید، شناسایی کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

5-     دروه های تنفس و استراحت( زنگ تفریح): مهم نیست که شغلتان تا چه اندازه جالب و دوست داشتنی ست. چنانچه تمدد اعصاب کنید هر چند وقت یک بار به خود استراحتی بدهید، می توانید کارتان را با بازدهی هرچه تمام تر انجام دهید. ضمن استراحتی که در حین کار به خود میدهید به جای خوردن چای و بیسکوییت به قدم زدن و تمرکز نکردن بپردازید و سعی کنید افکار دلنشین را جانشین ناراحتی های زندگی کنید.

باشد که با به کار بستن تدابیر ذکر شده روح تازه ای در کالبدتان دمیده شود.

علل خستگیهای مفرط روزانه

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha