علل خستگی های مفرط روزانه


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نویسنده: ع.دیداری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1836

 

با اینکه امروزه در مقایسه با گذشته بیشتر کارها با ماشین های مختلف انجام می گرید اما شکایت از خستگی افزایش یافته است. به گزارش سایت خبری عصر ایران دائما جملاتی می شنویم با این مضمون :وقتی از اداره به خانه می آیم گویی شیره جانم کشیده شده است و یا با وجود این که به مقدار کافی خوابیده ام ولی صبح ها همیشه کسل و خسته ام ...

در ادامه به برخی از دلایل و شیوه های مقابله با آن پرداخته می شود.

خستگی بدنی: خستگی بدنی در نتیجه فعالیت و به کارگیری زیاد عضلات به وجود می آید. در این نوع خستگی در اکسید کربن و اسید لاکتیک خون افزایش می یابد که در نهایت سبب تحلیل نیرو و انرژی می شود. ولی در عوض رخوت لذت بخشی را به دنبال دارد. معمولا بعد از یک راهپیمایی طولانی دچار این خستگی می شوید. از بین بردن آن به طرز ساده و سریعی صورت می گیرد . کافی است با استراحتی که به بدنتان می دهید انرژی دوباره را به ماهیچه هایتان برگردانید. امروزه خستگی پیش از آنکه نتیجه پرکاری و فعالیت زیاد باشد، به کم کاری بدن مربوط می شود. افزایش فعالیت بدنی کمک می کند تا انرژی راکد به جریان بیفتد و همین امر به مقدار زیادی از بروز خستگی جلوگیری می کند.

خستگی ناشی از بیماری: این نوع خستگی نتیجه اختلال بدنی است که این اختلال می تواند یک بیماری ساده نظیر سرماخوردگی و یا ناراحتی جدی تری باشد. البته نشانه های دیگری هم وجود دارند که دال بر علل واقعی خستگی اند ولی شخصی که مدتی مدید و طولانی احساس ضعف و خستگی کند حتماً بایستی معاینه دقیق و کامل بدنی شود.

خستگی روانی: مشکلات و تضادهای عاطفی مخصوصاً اضطراب و افسردگی در اکثر موارد ، ساده ترین علل خستگی مداومند . این نوع خستگی می تواند یک مکانیسم دفاعی برای روبه رو نشدن و مقابله نکردن با یکی از موارد افسردگی و یا سرپوشی بر تضادهای عاطفی باشد.

به عبارت دیگر چنانچه احساسات نا خوشایند به طرز روشن و بارزی بیان نشود اغلب به صورت نشانه های بدنی که خستگی یکی از عادی ترین آنهاست بروز می کند.

روانکاوی معتقد است که: بسیاری از افرادی که دچار افسردگی مفرطند به هیچ وجه از افسردگیشان مطلع نیستند آنها قبل از آنکه در پی یافتن عامل افسردگی شان باشند بیشتر به خستگی و مسائل جسمی شان فکر می کنند در حالی که نمی دانند این افسردگی است که خستگی را موجب می شود.

ولی راهکارهایی وجود دارد که می توانید شخصاً علیه خستتگی مداوم و متناوب تان انجام دهید.

ویتامین ها و آرامیخشها اغلب راه حل مسئله نیستند.

البته مقدار زیاد کافئین می تواند سهم مهمی در ایجاد و تشدید اضطراب داشته باشد.

بنابراین می توانید طرق دیگری برای درمان رفع خستگی به کار گیرید.

در مقاله بعدی در مورد این موارد توضیحات را خدمتتان ارائه می دهیم.

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha