ویژگی های یک کارمند نمونه


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1779

کارمندان منابع کلیدی یک سازمان هستند که با استفاده از توانایی ها و ویژگی های ذاتی و اکتسابی خود می توانند پیشرفت زیادی را در محیط کارشان باعث شوند.

در دنیای امروز برای من و شما امری ضروریست که خصوصیات و ویژگی های جایگاهی که داریم را بشناسیم تا بتوانیم در زمینه ی شغل خود پیشرفت کنیم و با پیشرفت های روز افزون دنیا و تکنولوژی همگام باشیم . من در این مقاله قصد دارم در مورد کارمند خوب و ویژگی هایش صحبت کنم.

اصلی ترین ویژگی یک کارمند نمونه

فرقی نمی کند که در چه کسب و کار و شغلی مشغول به کار هستید ، اگر به کارتان علاقه نداشته باشید نمی توانید در آن حرفه موفق شوید ، چون همه ی ما کاری را که دوست نداشته باشیم و برایمان لذت بخش نباشد ، نمیتوانیم به درستی انجام دهیم . در حقیقت اگر انگیزه ی کار را نداشته باشیم موفق نخواهیم بود . هر کس بنا به تیپ شخصیتی خود پذیرای یک نوع از شغل است . برای کارمند نمونه بودن باید عاشق کارتان باشید ، از پشت میز نشستن ، کار کردن با کامپیوتر ، انجام کارهای اداری و در برخی سازمان ها از برخورد با ارباب رجوع لذت ببرید ، این مهمترین اصل است . اگر از شغلتان لذت نمی برید فکری برای تغییر شغل داشته باشید.

مدیریت زمان

زمان برای کارمندان موفق حکم طلا را دارد ، به همین دلیل است که اکثر کارمندان افرادی خوش قول و منظم در برنامه ها هستند. شما به عنوان یک کارمند باید برای زمانتان برنامه ریزی داشته باشید و آن را مدیریت کنید . کارمندان موفق همیشه کارها را اولویت بندی می کنند ، برنامه ریزی دارند و وظایف روزانه ی خود را سر وقت انجام میدهند و هم چنین این افراد به موقع در محیط کار خود حضور پیدا میکنند. در محیط های اداری خوش قول و زمان سنج بودن ویژگی بسیار قابل توجه برای مدیران و کارفرمایان است . اگر می خواهید در حیطه ی کارمند ی خود موفق باشید روی مسئله ی مدیریت زمان و برنامه ریزی تمرین کنید.

ارتباط و تعامل در محیط کار

سعی کنید با همکاران خود رابطه ای خوب و توام با احترام داشته باشد . این موضوع و ارتباط سازنده بیش از آن چه که فکرش را بکنید قدرتمند است و به پیشرفت شما کمک میکند . هر فردی مهارت ها و قابلیت هایی دارد .شما در پی داشتن یک رابطه ی خوب و حس همکاری با کارمندان دیگر می توانید از آموخته های آنان نیز بهره ببرید و بر تجربیات و دانسته های خود بیفزایید.اما همواره سعی داشته باشید از کارمندانی که از هر لحاظ رفتار مناسبی ندارند فاصله بگیرید ، از سخن چینی ، حاشیه سازی و پرداخت به شایعات دوری کنید . مطمئن باشید کارفرمای شما تمام این موارد را زیر نظر دارد و از نظر وی کارمندی نمونه است که در کنار انجام وظایف خود به نحو احسنت رابطه و تعامل خوبی با همکارانش داشته باشد.

پوشش مناسب

همواره در نظر داشته باشید نوع پوشش و لباسی که انتخاب می کنید در پیروی از اثر هاله ای روی تصویری که از خودتان در ذهن همکاران و مدیرتان بر جای می گذارید اثر مثبت یا منفی دارد . برای محل کارتان لباسی مناسب انتخاب کنید که در خور شغل و جایگاهتان باشد .

انجام وظایف

سعی کنید به عنوان یک کارمند نمونه وظایف خود را به درستی و با دقت انجام دهید . برای کار و حرفه ی خود ارزش قائل باشید . اگر راه حل ، پیشنهاد یا انتقادی دارید حتما مطرح کنید . این موضوع و بیان پیشنهاد می تواند یک ویژگی بسیار خوب برای شما در ذهن رئیستان باشد . زیرا میزان اهمیت دادن شما به کار و پیشرفت زمینه ی کاری و کسب و کار را نشان میدهد. نترسید از اینکه پیشنهادی بدهید و مورد قبول نباشد . همین که فعال باشید و به فکر راه حل برای حل مشکل در سازمان یا پیشنهاد برای پیشرفت و ارتقا هستید بسیار ارزشمند است . پس همواره فعال باشید .

در هر حرفه و شغل و جایگاهی که هستید همواره با اعتماد به نفس و عزم قوی برای موفقیت و بهترین بودن تلاش کنید و همواره در پی یادگیری مهارت های جدید برای پیشرفت شغل خود باشید .

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha