مدیریت یک مصاحبه ی استخدامی


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
نویسنده: م.نادری
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1708

مدیریت یک مصاحبه ی استخدامی

مصاحبه ی استخدامی یکی از مراحل گزینش کارمند است که نقش بسیار مهم در استخدام کارمندی نمونه و کارآمد دارد. و یک کارفرمای موفق باید مهارت های مدیریت یک مصاحبه ی استخدامی را دارا باشد و فرا گیرد تا بتواند به صلاحیت و ویژگی های خوب نیرویی که رزومه اش مورد تایید بوده از طریق مصاحبه و گفت و گو پی ببرد.

در یک جلسه ی مصاحبه ، کارفرمای زیرک میتواند از طریق صحبت کردن به کار آمدی یا نا کار آمدی او پی ببرد . در این مقاله چند ویژگی نیروی خوب را با شما به اشتراک می گذارم که میتوانید با مصاحبه به آنها پی ببرید .

نوع نگرش

با فرد مورد نظر بحث و گفت و گو داشته باشید. مثبت اندیش بودن بسیار مهم است ، سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که منفی باف نباشند . افراد مثبت نگر در شکست ها و موفقیت هایشان فقط خود و همتشان را دخیل می دانند ، در حالی که افراد منفی نگر از زمین و زمان و شانس و اقبال گله و شکایت می کنند. چنین افرادی در محیط کار هم مسئولیت کارهایشان را بر عهده نمیگیرند.

می توانید ار موفقیت یا عدم موفقیت های کاری وی سوال کنید ، در کلامشان مشخص می شود که جز کدام دسته از افراد هستند.

میزان صبر

افراد صبور و آرام در محیط های کاری عاملی برای موفقیت های کاری هستند . شما میتوانید در مصاحبه ی استخدامی عمدا فرد مورد نظر را سوال پیچ کنید تا میزان صبر و آرامشش را بسنجید . اگر عصبانی شدند که هیچ ..

باید افرادی را گزینش کنید که صبر بالایی داشته باشند. در محیط کار ممکن است مشکلات فراوانی پیش بیاید و یک نیروی کار آمد باید در وهله ی اول صبر و تحمل داشته باشد تا بتواند با آرامش ناشی از صبرش مشکل را رفع نماید

فعال بودن

افرادی را انتخاب کنید که فعال و جستجوگر باشند . به این ویژگی هم به راحتی میتوان با بحث و صحبت پی برد . می توانید از اطلاعات و اخبار روز بپرسید یا در مورد یک موضوع مهم در جامعه بحث کنید . افرادی که اطلاعات عمومی بالایی دارند و از اخبار روزانه آگاه هستند طبیعتاً افرادی فعال هستند که میتوانند در محیط کار کار آمد باشند . این افراد در محیط کار هم مدام به دنبال یاد گیری و جستجو هستند و می توانند به کار ارتقا ببخشند.

آداب معاشرت

از او در رابطه با محیط کار ، رئیس و کارفرمای قبلی سوال کنید . صحبت های وی درباره ی گذشته بسیار مهم است . انسان های موفق دارای آداب معاشرت خوبی هستند  و یک ویژگی آن ها این است که در رابطه با کسی بد نمی گویند و همواره سعی می کنند از دیگران به خوبی و نیکی یاد کنند حتی اگر بدی دیده باشند یا لطمه ای خورده باشند . چنین افرادی برای محیط کار بسیار مناسب هستند . تا بتوانند رابطه ی خوب و تواٌم با آرامشی را با دیگر کارکنان برقرار نمایند و از این طریق جوی آرام در محیط سازمان حاکم باشد .

امیدوارم توانسته باشم نکات خوبی را در رابطه با مصاحبه ی استخدامی با شما به اشتراک گذاشته باشم . با استفاده از این روش ها و دیگر مهارت ها میتوانید نیروی مناسب و کارآمد برای سازمانتان استخدام کنید .

مقاله مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha