۶ مهارت برای موفقیت شغلی که همیشه به کارتان می‌آید


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
نویسنده:
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 4367

تجربیات ارزشمند خود درباره‌ی مهم‌ترین و ضروری‌ترین مهارت‌های لازم برای پیشرفت و موفقیت شغلی هر کارمندی را با ما در میان می‌گذارد۶.

۱.زمانی مدیر ارشدی داشتم که برایم کار می‌کرد. او مسئول ارائه‌ی به‌روز‌رسانی‌های به‌موقع، برای پروژه‌ی بسیار مهم خود و ارائه‌ی اطلاعاتی به افراد در مورد روند آن بود. یک بار به دلیل تاخیر در ارائه‌ی گزارش، از او سوال کردم و به من جواب داد: «فردا روی آن کار می‌کنم.» چند روز گذشت و دوباره از او پرسیدم و همان جواب را شنیدم. این وضعیت بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد! و در پایان، اعتمادم را نسبت به قابلیت اتکا و قابل اطمینان بودن این مدیر از دست دادم. قابلیت اطمینانReliability، یعنی می‌شود به شما اطمینان کرد که آنچه می‌گویید انجام خواهید داد را واقعا انجام بدهید. همانطور که امروز به مخاطبان جوانم می‌گویم: «چه حسی خواهید داشت اگر به شما بگویم که حقوق شما را در روز بیست‌و‌یکم ماه پرداخت می‌کنم، و سپس زمانی که به آن روز می‌رسیم، به وعده‌ام عمل نکنم؟ و بعد مدام به شما بگویم، فردا حقوق‌تان را پرداخت می‌کنم، ولی هرگز این کار را انجام ندهم. آیا شما می‌پذیرید؟» احتمالا خیر. اگر از شرکت انتظار دارید که در انجام تعهداتش نسبت به شما قابل اعتماد باشد، شما نیز باید همینطور رفتار کنید و به وعده‌ی خود عمل کنید. به همین سادگی است و این یعنی قابلیت اطمینان 

مهارت نگارش

& ۳۰.

۳.حتی بیش از سال پیش هم، ما در جهانی از ساختارهای ماتریسیِ همکاری زندگی می‌کردیم. دیگر هیچ انسانی مانند یک جزیره نیست. یعنی باید بدانید که چگونه با دیگران رفتار کنید و درک کنید که دیگران تحت تاثیر آنچه انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید قرار می‌گیرند. هنوز هم بسیار متعجب می‌شوم وقتی جوانانی را می‌بینم که به تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دهند، انگار خیلی مشغله دارند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بعضی از آنها تعجب می‌کنند که چرا نمی‌توانند شغل‌های بزرگ را به دست بیاورند یا شغل خود را حفظ کنند. ندانستن اینکه چگونه با دیگران رفتار کنید، و چگونه آنها را مجذوب خود کنید، بدون شک قاتل حرفه‌ی شماست، مهم نیست که چقدر باهوش باشید. فقط فردی احمق نمی‌تواند تشخیص بدهد که «هیچ کسی وجود ندارد که باهوش‌تر از همه باشد». احترام گذاشتن به دیگران را یاد بگیرید. کاری کنید که دیگران حس کنند که به آنها بها داده شده است و درک شده‌اند. دنیایی که امروز در آن کار می‌کنیم، بیش از هر زمان دیگری، جهان «تاثیرگذاری» است تا جهان «قدرت». یعنی هر فرد باید هنر رفتار با دیگران را به خوبی یاد بگیرد 

حرفه‌ای بودن

حرفه‌ای‌گری حوزه‌ی وسیعی است که همه چیز، از لباس پوشیدن، تا رفتار، و تا رویکرد فرد در محل کار را در برمی‌گیرد. آیا شما حرفه‌ای عمل می‌کنید؟ آیا برای شغل خود، مناسب به نظر می‌رسید؟ همه‌ی ما می‌توانیم «بی‌عدالتیِ قضاوت بر اساس ظاهرِ افراد» را فریاد بکشیم، ولی در بیشتر موارد، مردم بر اساس ظاهر افراد قضاوت می‌کنند. وقتی شما مانند فردی نامرتب لباس می‌پوشید، دیگران تصور نمی‌کنند که فردی جدی و منظم هستید. وقتی همیشه تاخیر دارید، دیگران از اینکه ناچارند منتظر شما بمانند خشمگین می‌شوند و در توانایی شما برای انجامِ کارها، تردید می‌کنند. کافی است که این آزمون ساده را انجام دهید. پیش از رفتن سرِکار، در مقابل آینه بایستید. آیا حاضرید خودتان را استخدام کنید؟ آیا حاضرید مسئولیت شرکت‌تان را به خودتان بسپارید؟ پس حرفه‌ای شوید و درست رفتار کنید

۵. ۹۰.

۶. ۱۱۰میلیون تبدیل کند. توجه نکردن به جزئیات، می‌تواند موجب از دست دادن یک حرفه شود. مدت‌ها است که این اصل را برای خود تعیین کرده‌ام که اگر در رزومه‌ای که دریافت می‌کنم غلط املایی وجود دارد، آن را مستقیما داخل سطل زباله بیندازم. اگر فردی حتی در رزومه‌ی خود نیز (که معرف اوست) کمال‌گرا نیست، چگونه می‌توان انتظار داشت که در کسب‌و‌کار من، به جزئیات توجه کند؟ بارها شاهد شغل‌هایی بوده‌ام که به دلیل توجه نکردن به جزئیات، عدم بررسی اطلاعات و از دست دادن میلیون‌ها دلار از پول شرکت، بر باد رفته‌اند. مواردی مانند ترتیبِ اشتباه، یک مُهرِ اشتباه، عدم پیگیری، آمار و ارقام و محاسبات اشتباه در زمانِ ارائه، کم‌اهمیت به نظر می‌رسند ولی در واقع بسیار مهم هستند و بهترین‌ها این را به خوبی می‌دانندنکته‌ی مهم در مورد این مهارت‌ها این است که همه‌ی آنها به انتخاب ما بستگی دارند و ربطی به ژنتیک، تحصیلات، دودمان و نژاد ما ندارند. آنها فقط به انتخاب انسان وابسته‌اند. ما انتخاب می‌کنیم که حرفه‌ای باشیم، قابل اعتماد باشیم، به جزئیات توجه کنیم و مهارت‌های ارتباطیِ کتبی یا شفاهی خود را ارتقا دهیم. با این انتخاب‌ها هرگز در طول دوره‌ی کاری خود، نگران به دست آوردن شغلی عالی نخواهید بود و در مقابل، با انتخاب نکردن این موارد، همواره با کشمکشی پر از تلخی و ناامیدی روبه‌رو خواهید بود. حالا انتخاب با شماست 

مقالات مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha