آنچه برای انتخاب یک شریک برای شروع کسب و کار باید بدانید


تاریخ نگارش: ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
نویسنده:
دسته بندی: مطالب آموزشی
بازدید: 1841

داشتن یک همکار خوب میزان تعهد شما را افزایش می دهد

 

داشتن تعهدی به یک نفر دیگر شانس شما را در طی کردن مسیر برای رسیدن به اهداف افزایش می دهد. با داشتن تعهد به کسی دیگر شما در قبال کسب و کارتان و همکارتان مسئول خواهید بود

یک همکار می تواند شما را امیدوار نگه دارد

در روزهای سخت و پرچالش کسب و کارتان ممکن است ناامید شوید و به اصل موفقیت ایده تان و توانایی های خودتان به صورت جدی شک کنید. ممکن است با خودتان بگویید بهتر است کلا این کار را رها کنم. یک همکار که به اندازه شما شور و شوق دارد، اهدافش با شما یکی است، دید و چشم انداز یکسانی دارد می تواند شما را به خوبی تشویق کند و به شما انگیزه و انرژی برای ادامه کار بدهد. شما می توانید یک هیئت مدیره کامل، یک درمانگر و یک مشوق را در قالب یک همکار داشته باشید، این خاصیت ها را دست کم نگیرید

همکار می تواند به شما در کار بیشتر و موثرتر کمک کند

یک طراح محصول خلاق به یک مهندس خوب نیاز دارد. چشم انداز مناسب نیاز به یک مدیر اجرایی قوی دارد. افراد مختلف مهارت های مختلفی را به روی میز می آورند و در ایجاد تنوع در نظرات و نگاه ها نیز بسیار موثر واقع می شوند. کارآفرین ها عموما دیگران را در زمینه فکری و کاری خود هدایت و تقویت می کنند و این باعث ارتقای مهارت ها و بهبود در نتایج می شود. داشتن کسی که مهارتهایی که شما ندارید را دارد باعث بهبود و تقویت مهارتها و توانایی های شما می شود.

چگونه همکار درست را پیدا کنیم:

1. کسی را در نظر بگیرید که کاملا می شناسید، هماهنگی کامل در حالتی رخ می دهد که شما تاکنون با آن شخص همکاری و هماهنگی کرده باشید. بهترین حالت این است که همکاری را پیدا کنید که می شناسید، با او چندسال کار کرده اید و از تمام زیر و بم او آگاهی دارید.

 2.در نظر بگیرید او چه دستاورد مثبتی برای شما خواهد داشت؟ شما باید کسی را انتخاب کنید که مهارت ها و تجارب او مکمل مهارت های شماست. (به طور مثال اگر شما از زمینه بازاریابی و فروش سررشته ندارید کسی را برگزینید که در زمینه فروش تجربه خوبی داشته باشد)

3.باید هر کدام از گزینه ها را به خوبی بشناسید و زمان زیادی را با هم صرف کنید. راه اندازی یک کسب و کار یک تعهد بزرگ است. بهتر است که از ابتدا تمام جوانب و زوایا را در نظر بگیرید و ببینید که شراکت‌تان چگونه ادامه خواهد یافت. اگر تعامل های شما ذاتا خوب و سازنده نیستند امیدی نیست که در ادامه بهبود چندانی پیدا کنند. بهتر است قبل از وارد شدن به شراکت کاملا شریک خود و طرز فکر و قابلیت های او را بشناسید.

4.برای پیدا کردن یک شریک خوب وقت بگذارید. صرفا به خاطر راحت تر بودن و نزدیک بودن کسی را انتخاب نکنید. دنبال کسی با سطح بالایی از دانش و مهارت در حوزه خود بگردید، شاید با او قبلا کار کرده باشید اما شاید با هم تجربه همکاری و آشنایی نداشته باشید. بهتر است رابطه خود را قبل از شراکت اصلی کمی امتحان کنید.

انتخاب شریک و همکار برای بنیان گذاری یک کسب و کار شاید یکی از مهم ترین تصمیم های مدیریتی شما باشد.

مقالات مرتبط در وبلاگ دهوند



اشتراک‌گذاری

نظرات

درج نظر جدید

captcha